Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Přerušení provozu MŠ
28
Přerušení provozu MŠ
29
Přerušení provozu MŠ
30
Přerušení provozu MŠ
31
Přerušení provozu MŠ
1
Přerušení provozu MŠ
2
Přerušení provozu MŠ
3
Přerušení provozu MŠ
4
Přerušení provozu MŠ
5
Přerušení provozu MŠ
6
Přerušení provozu MŠ
7
Přerušení provozu MŠ
8
Přerušení provozu MŠ
9
Přerušení provozu MŠ
10
Přerušení provozu MŠ
11
Přerušení provozu MŠ
12
Přerušení provozu MŠ
13
Přerušení provozu MŠ
14
Přerušení provozu MŠ
15
Přerušení provozu MŠ
16
Přerušení provozu MŠ
17
Přerušení provozu MŠ
18
Přerušení provozu MŠ
19
Přerušení provozu MŠ
20
Přerušení provozu MŠ
21
Přerušení provozu MŠ
22
Přerušení provozu MŠ
23
Přerušení provozu MŠ
24
Přerušení provozu MŠ
25
Přerušení provozu MŠ
26
Přerušení provozu MŠ
27
Přerušení provozu MŠ
28
Přerušení provozu MŠ
29
Přerušení provozu MŠ
30
Přerušení provozu MŠ
31
Přerušení provozu MŠ
1 2 3 4 5 6

Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

 

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 8:00 - 10:00, 17:00 - 19:00
    Čtvrtek 8:00 - 10:00, 17:00 - 19:00

  2. Telefonické podání: 569 458 138
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec.olesna@tiscali.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Olešná, Olešná 29, 580 01 Havlíčkův Brod.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 8:00 - 10:00, 17:00 - 19:00
Čtvrtek 8:00 - 10:00, 17:00 - 19:00

Telefonické podání: 569 458 138
Poštou na adresuObecní úřad Olešná, Olešná 29, 580 01 Havlíčkův Brod
Elektronicky na e-mail: obec.olesna@tiscali.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: gqia5t2
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Olešná, Olešná 29, 580 01 Havlíčkův Brod
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře